Άρθρα

Εκτύπωση

Αναστέλλεται μέχρι την Παρασκευή η απεργία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Kλείνει το απεργιακό μέτωπο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι εργαζόμενοι αναστέλλουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι την Παρασκευή, προκειμένου να αποσαφηνιστούν ορισμένα ζητήματα στην Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΣΣΕ) που τώρα καταρτίζεται. Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, μεταξύ συνδικαλιστών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ, εμπέδωσε ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο πλευρών, και θεωρείται ότι βάζει τέλος στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ακόμη επιβεβαίωσε στους συνδικαλιστές της ΠΟΣ το μεγάλο ενδιαφέρον των Ιταλών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ότι πρόθεσή τους είναι ν’ αναπτύξουν την εταιρεία. Επίσης ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον των Ιταλών για την ΕΕΣΣΤΥ και εκτίμησε ότι και η αποκρατικοποίηση αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι μερίδα των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρεται να αντιδρά με τις κινητοποιήσεις, οι οποίες στον απόηχο του κλεισίματος της Ειδομένης έχουν κοστίσει αρκετά εκατ. ευρώ και έχουν απαξιώσει την εταιρεία σε σημαντικό βαθμό. Οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτός από την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, βασικό αίτημα έχουν και την υπογραφή ΕΣΣΕ. Και καθώς τώρα φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι η αποκρατικοποίηση βρίσκεται ante portas, επιδιώκουν την υπογραφή μιας θετικής για τους ίδιους ΕΣΣΕ, πριν από την έλευση των Ιταλών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη στήριξη του αρμόδιου υπουργείου πριμοδοτούσε αλλαγές στην ΕΣΣΕ, οι οποίες συζητούνταν με τους εργαζομένους ερήμην του ΤΑΙΠΕΔ και των Ιταλών, προτιμητέων επενδυτών. «Η διοίκηση (της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) το τελευταίο διάστημα λειτουργούσε περισσότερο ως συνδικαλιστική ηγεσία, παρά ως διοίκηση μιας επιχείρησης», παρατηρούσε παράγων της αγοράς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε η αποκαλούμενη «χιλιομετρική αναπροσαρμογή», ένα επίδομα προς τους εργαζομένους στους σιδηροδρομικούς συρμούς. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, συζητούσε με τη συνδικαλιστική ηγεσία την αύξηση του ύψους της αποζημίωσης σε όσους τη δικαιούνταν και προσέθετε νέους δικαιούχους. Στην πράξη η διοίκηση της εταιρείας δημιουργούσε ένα επιπλέον κόστος στην επιχείρηση 880.000 ευρώ ετησίως και μάλιστα αυτό συνέβαινε ερήμην του βασικού μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) και του προτιμητέου επενδυτή (Ferrovie Dello Strato Italiano).

Χθες, κατά τη συνάντηση των συνδικαλιστών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) με τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, δόθηκαν αμοιβαίες εξηγήσεις, ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν συμμετείχε στη συνάντηση. Πάντως ο κ. Πιτσιόρλας φαίνεται να βρήκε σημεία επαφής με τους συνδικαλιστές της ΠΟΣ, οι οποίοι έδωσαν πίστωση μερικών ημερών για να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μια καλή, για τους ίδιους, ΕΣΣΕ. Η συνάντησή τους ανανεώθηκε για την ερχόμενη Πέμπτη, όπου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ έχει δεσμευθεί να τους απαντήσει σχετικά με το «δώρο» Τσαλίδη.

Πηγή: Καθημερινή