Άρθρα

Εκτύπωση

Τι έδειξε η έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις

Χρήσιμα συμπεράσματα για τη θερινή εκπτωτική περίοδο προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016. Για πρώτη τα ποσοστά χρήσης πιστωτικών καρτών είναι αυξημένα.

Οι έμποροι δεν επέλεξαν να ανοίξουν τα καταστήματα τις Κυριακές, εκτός από τις μεγάλες αλυσίδες.

Η έρευνα έδειξε μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων στις εκπτώσεις κατά περίπου 3% για τη θερινή εκπτωτική περίοδο. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις με αυτοαπασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από - 9% έως - 15%. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ τηλεφωνικά, σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 65%, δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016 και το 28% ότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Καλύτερες πωλήσεις δήλωσε το 6 % των επιχειρηματιών.

Αναφορικά με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές, το 52% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως πιστωτικές κάρτες, το 26% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 22% κυρίως με μετρητά.

Στην έρευνα περιελήφθη και το θέμα των Κυριακών, με αφορμή της έναρξη εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου. Σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους, οι έμποροι δεν επέλεξαν να διατηρήσουν τα καταστήματα τους ανοιχτά, εκτός από μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες φάνηκε να πειραματιστήκαν (δεν άνοιξαν όλες τις Κυριακές και ούτε όλα τα υποκαταστήματα τους). Ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, η πλειονότητα των καταστημάτων δεν άνοιξε τις Κυριακές. Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 16 Ιουλίου το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της θερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι τον επηρέασε αρνητικά και το 10% δηλώνει ότι συνέβαλε θετικά.

Όσον αφορά την επισκεψιμότητα του καταστήματος και αν αυτή έχει αυξηθεί από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές, το 58% δηλώνει ότι δεν υπάρχει καμία βελτίωση, το 29% ότι το άνοιγμα τις Κυριακές έχει συμβάλει σε μικρό βαθμό στην αύξηση της επισκεψιμότητας και το 13% ότι έχει συμβάλει πάρα πολύ ή πολύ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ